Om mig

Mitt foto
Fotograf och konstnär. Bilder: https://www.instagram.com/skenbilder/

fredag 24 maj 2024

Arbetets museum.

Årets upplaga av dokumentärfotoutställningen på Arbetets museum i Norrköping (28 september 2024 till den 12 januari 2025) har temat "Tidsresor". Jag kommer att delta med de tre bilderna nedan. Min text (som också kommer att ingå i utställningen):

Fotografier är alltid tidsresor. Ett fotografi representerar vad som faktiskt existerade framför kameran vid en viss tidpunkt. Tidsresan kan ibland också förvandla ett fotografi. En reklambild kan bli konst genom tidens gång och kontexten den visas i.
Kontexten kan också vara tiden i sig. Jag fotograferar monumentala orubbliga konstruktioner som genom tidens gång bytt skepnad från sina ursprung till stationära skulpturer som får verkshöjd genom tiden. Detta projekt är pågående. Jag fotograferar och tiden går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar